عقد حبس و ماهیت آن (قسمت اول)

 

هادی حاجیانی- وکیل دادگستری

طرح مطلب- اختلاف نظر فقها و  حقوقدانان در خصوص ماهیات عقود همواره با بن بستهایی روبرو بوده است که می توان عوامل متعددی برای آن برشمرد. عدم وجود نصی در شرع و قانون و عدم وجود عرف مسلم و همچنین وجود ماهیات مشابه و تداخل عناصر و ویژگی های این ماهیات، سختی کار را  دوچندان نموده است. آن عنوانی که ما را به قلم فرسائی واداشت، موضوع عقد حبس



ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
نحوه مطالعه منابع آزمون وکالت و کارشناسی ارشد حقوق ابتدا باید انواع منابع را بشناسیم و بعد نحوه کاربرد آنها را درجای خود بدانیم منابع در یک نگاه کلی به چند دسته تقسیم میشوند :

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
رأي غيابي در امور كيفري معمولاً با حضور يا دستگيري متهم و تفهيم اتهام نسبت به اعمال غير قانوني که انجام داده، تعقيب کيفري و محاکمه انجام مي‌شود.

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
جایگاه شرکت در جرم در حقوق موضوعه ایران در این مقاله به بررسی ماهیت و عناصر شرکت در جرم در حقوق ایران می پردازیم. در ابتدا نیز به ارائهتعریف لغوی و اصطلاحی آن می پردازیم. بنابراین ابتدا تعریف لغوی شرکت در جرم را یادآور می‌شویم و آن‌گاه به تعریف حقوقی موضوع می‌پردازیم.

ادامه مطلب...
تاریخ: برچسب:شرکت در جرم,
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
نمونه سوالات اختبار سال ۱۳۸۴ كانون وكلاي دادگستري استان قزوين و زنجان سئوالات حقوق مدني

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
تعریف وکالت قانون مدنی ایران در ماده 656 وکالت را چنین تعریف کرده است: «وکالت عقدی است که بموجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد» با انعقاد عقد وکالت ، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
اجازه ازدواج مجدد: اجازه قانون به مرد برای خیانت به همسر پاکدامنی : هدیه خداوند به بشر برای دوران پیری خدا: واجب الوجودی که با اینکه از او نمی ترسیم ، دوست داریم دیگران از او بترسند دیوانه : آدمی که به هر چه می گوید اعتقاد دارد

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
سخنگوی قوه قضاییه گفت:شرکت های بیمه بدون لحاظ جنسیت و مذهب موظفند تا سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت کنند و از این به بعد پرداخت دیه زن و مرد، مسلمان و غیر مسلمان در خسارت های بدنی و منجر به فوت یکسان پرداخت می شود.

ادامه مطلب...
تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
حکم قطعی شهرام جزایری عرب در شعب 69 و 70 دادگاه تجدیدنظر مجتمع قضایی امور اقتصادی استان تهران صادر شد. به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی قوه قضاییه شعب 69 و 70 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی ولدخانی(شعبه69) و میرلواسانی(شعبه 70) آراء صادره از سوی شعبه 1192 دادگاه عمومی تهران درخصوص اتهامات شهرام جزایری عرب را تایید کرد. بر اساس این گزارش اتهامات وارده به جزایری عبارتند از: تحصیل مال از طریق نامشروع، 2- پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف 3- تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه 4- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی 5- تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده 6- خروج غیرمجاز از مرزهای کشور بر اساس این گزارش شهرام جزایری عرب بابت اتهامات فوق به 1- یازده سال حبس تعزیری 2- رد مبلغ 48 میلیون 600 هزار و 185 دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات 3- پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ فوق الذکر (97 میلیون و 200 هزار و 370 دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و 40 محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت 10 سال محکوم شده است. رای صادره قطعی است و هم اکنون مراحل اجرا را طی می کند.


ارسال توسط عباس کیانی اکردی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1