: مخالفان اجراي حكم قصاص در ملأ عام درس‌خوانده‌هاي مكتب غرب هستند

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي: مخالفان اجراي حكم قصاص در ملأ عام درس‌خوانده‌هاي مكتب غرب هستند

خبرگزاري فارس: عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: مخالفان اجراي حكم قصاص در ملأعام به بهانه آزرده نشدن روحيه شهروندان درس‌خوانده‌هاي مكتب غرب هستند.akhavan

نيره اخوان نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس، درباره اجراي احكام مربوط به قصاص در ملأ عام گفت: به نظر مي‌رسد اجراي چنين احكامي در بازدارندگي از وقوع برخي جرائم موثر باشد.

وي ادامه داد: اصل تعيين مجازات و اجراي آن تنبيه افراد مجرم است اما در برخي از موارد براساس تشخيص قاضي پرونده چنين احكامي به صورت علني و در ملأ عام اجرا مي‌شود.

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: قطعاً نمي‌توان نتيجه و تأثير اجراي چنين احكامي را در ملأعام ناديده گرفت و منكر شد زيرا به طور قطع هم باعث تنبيه مجرم و هم باعث ايجاد تنبه در افرادي خواهد شد كه شاهد صحنه اجراي حكم خواهند بود.

نيره اخوان در پاسخ به اين سوال فارس مبني بر اينكه برخي از افراد و كارشناسان معتقدند اجراي حكم قصاص در ملأ عام باعث جريحه‌دار شدن روحيه شهروندان و همچنين ايجاد تأثيرات منفي در آنها مي‌شود گفت: اين افراد غالباً در مكاتب غربي درس خوانده‌اند.

وي افزود: مشخصاً كساني كه روحيه‌شان با ديدن چنين صحنه‌هايي همخواني ندارد هيچ‌گاه براي ديدن اجراي حكم به محل تعيين شده نخواهند رفت و اين افراد كساني هستند كه در آينده هم مرتكب جرم نخواهند شد، پس مشكلي ايجاد نمي‌شود.

به گزارش فارس پس از وقوع قتل در منطقه سعادت آباد كه دستگاه قضايي ظرف 2 ماه به آن پرونده رسيدگي كرد و در نهايت حكم قصاص محكوم پرونده در ملأعام اجرا شد 15 روز قبل مرد جواني در منطقه پل مديريت دختر جواني را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند و يك دختر ديگر را مجروح كرد.

برخي كارشناسان معتقدند بايد احكام مربوط به قصاص در ملأعام اجرا شود تا بازدارندگي لازم را در سطح جامعه داشته باشد و شاهد چنين حوادثي نباشيم.

به نقل از فارس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط عباس کیانی اکردی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 228815
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1